Garantie en Reparatie

Voor artikelen die u bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. Dit houdt in dat uw apparaat in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren. Daar heeft u recht op en daarom leveren we ook uitsluitend nieuwe artikelen, tenzij anders met u overeen gekomen. 

Een wijdverbreid misverstand is dat er standaard recht is op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument. Bij Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen van de Europese Richtlijn. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel van onze artikelen mag u dan ook verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. Eventuele extra garanties, zoals een fabrieksgarantie, doen niets af aan de wettelijke garantie.

Mocht uw artikel niet functioneren dan hanteren we de volgende richtlijnen

Artikel defect bij ontvangst

Is het artikel defect bij ontvangst dan verzoeken we u direct met ons contact op te nemen. Dit kan telefonisch of via het contactformulier. De gegevens vindt u op deze pagina. Normaal gesproken en mits op voorraad sturen we u dezelfde dag nog een vervangend artikel. U krijgt dan van ons instructies om het defecte artikel te retourneren.

Artikel defect binnen één jaar na aankoop

Is het artikel al defect binnen één jaar na aankoop dan ruilen we dit kostenloos om. Ook hier verzoeken we om contact met ons op te nemen, telefonisch of via het contactformulier. De gegevens vindt u op deze pagina. We zullen u doorgaans verzoeken het artikel te retourneren en zullen u het gerepareerde artikel of een vervangend artikel terugsturen.

Reparatie

Onze artikelen bevatten veelal complexe electronica die geheel geintegreerd zijn met het design. Dat betekent vaak dat na opening van de behuizing het artikel niet meer bruikbaar is. Daarom worden onze consumentenartikelen niet gerepareerd, maar over het algemeen vervangen. Het kan echter voorkomen dat we uw artikel bij de fabrikant aanbieden voor vervanging of reparatie. Eventuele extra garanties, zoals een fabrieksgarantie, doen niets af aan de wettelijke garantie.